Reklama dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też dużo innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najpoprawniej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie tylko – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie katalogów Kraków
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie potencjalnego kontrahenta są nadzwyczaj różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i nadzwyczaj przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.